BOEKENLIJST - Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.

Overzicht van publicaties over (dorp) Diepenveen
Het zijn in totaal 130 boeken.

Over dorp en gemeente Diepenveen zijn tientallen boeken en artikelen geschreven. Een van de eerste is uit 1524 en betreft het zogenaamde Zusterboek, waarin de levens van de nonnen uit het vrouwenklooster van Diepenveen worden beschreven. Daarna pas in 1858, als er een artikel verschijnt over beeldjes die bij opgravingen zijn gevonden. Onderwerpen is de boeken zijn naast het vrouwenklooster de boerderijen, de boeren, Nieuw- en Oud Rande en hun bewoners, de kerk, de bouwkunst en zelfs de brandweer. Uiteraard zijn de geschriften rond de plannen voor herindeling in 1972/74 en die in 1999 uitgebreid aanwezig zoals de ballade 'Laat de kikkers niet verstommen' en de dubbeluitgave 'In de schaduw van de stad'.

De complete boekenlijst is te downloaden als PDF.

(Aanvullingen zijn welkom via info@historischeverenigingdiepenveen.nl)