tentoonstelling - Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.

Op 14 oktober 2021 om 16:00 uur zal burgemeester König de tentoonstelling  ‘Diepenveen tijdens de Tweede Wereldoorlog’ officieel openen. Het was de bedoeling van de Historische Vereniging Dorp Diepenveen en Omgeving om de tentoonstelling in april 2020 te organiseren maar door de coronamaatregelen kon dat toen niet doorgaan. De tentoonstelling laat foto’s en afbeeldingen van documenten zien uit de bezettingsjaren. Ook zijn er allerlei voorwerpen te bezichtigen, waarbij sommige heel bijzonder zijn. Tekeningen en verhalen die door kinderen van de Diepenveense basisscholen over oorlog en vrijheid zijn gemaakt maken ook onderdeel uit van de tentoonstelling.

De tentoonstelling is ingericht in de serre van het Kulturhus en is te bezoeken van 14 tot en met 24 oktober van 13:00 tot 17:00 uur.