Overige info - Historische Vereniging Dorp Diepenveen e.o.

Locatie
Het symposium vindt plaats in het Kulturhus in Diepenveen (Google Maps), Dorpsstraat 30, 7431 CL Diepenveen
De activiteiten op de ‘dag van de meteoriet’ vinden plaats in en nabij Diepenveen. Overdag is er een wandeling naar de plaats waar de meteoriet destijds is gevallen. Die locatie ligt 1,5 a 2 kilometer buiten de dorpskern. De overige onderdelen van het programma zijn in de directe omgeving van of in het Kulturhus in Diepenveen.

Het avondprogramma met de publiekslezingen vindt plaats in het Kulturhus. Kaart 1 geeft een overzicht van de wijde omgeving rond Deventer met aan de noordzijde het dorp Diepenveen. Kaart 2 is een detailkaart van het dorp Diepenveen, waarbij de locatie Kulturhus (1) en het tijdelijke extra parkeerterrein (5) zijn aangegeven.
Bereikbaarheid
  • Per auto

Door de centrale ligging is Diepenveen uitstekend te bereiken. Het dorp ligt ten noorden van Deventer en is bereikbaar vanaf de A1. De provinciale weg N337, van Deventer naar Zwolle, loopt aan de westkant van Diepenveen. Maak voor de navigatie gebruik van het adres van het Kulturhus in Diepenveen (Google Maps): Dorpsstraat 30, 7431 CL Diepenveen. Zie ook de bovenstaande kaarten voor de autoroutes naar de locatie in Diepenveen en de parkeermogelijkheden.

• Per openbaar vervoer

Vanuit de richtingen Amersfoort, Arnhem, Zwolle en Enschede kan gereisd worden naar het treinstation Deventer. Vandaar kan men verder met de bus, lijn 161, naar Diepenveen. De bus vertrekt iedere 38 minuten na het hele uur. Ook is er de mogelijkheid om met de OV-fiets te komen (ca. 20 minuten).

Speciaal voor de bezoekers van de ‘Dag van de meteoriet’, inclusief het symposium, is er vanaf 12:00 uur een pendelservice beschikbaar. Het busje staat aan de stadzijde van het station Deventer. Aanvullende gegevens hierover zullen nog worden verstrekt. Voor de symposium bezoeker kan de terugreis van Diepenveen naar station Deventer uitsluitend met de pendelservice plaatsvinden. Deze service is tot 23:00 uur beschikbaar.
Eten en drinken
Bezoekers van het dag- en avondprogramma kunnen zelf kiezen waar ze een warme maaltijd willen nuttigen. Er zijn in het dorp enkele mogelijkheden in de nabijheid van het Kulturhus, waaronder Hof van Salland (1) en Brasserie Zonnig (2) ), Martins Döner & Pizza Place (3)  Snack & Lunchroom Matthijs (4) op Kaart 2.

Plate service in het Kulturhus
Het Kulturhus biedt de mogelijkheid van plate-service. Voor €17,50 p/p krijgt u een bord geserveerd met naar keuze zalm, schnitzel of saté en met frites en sla. Op het aanmeldingsformulier kunt u aangeven of u van de plate-service gebruik wilt maken. De plate-service is vanaf 17:00 uur beschikbaar in het restaurant Hof van Salland gevestigd in het Kulturhus.

Tijdens het avondprogramma krijgen de bezoekers van de publiekslezingen van de organisatie koffie/thee aangeboden.